Savjeti > Prehrambene navike

Što je najvažnije za izgradnju i očuvanje zdravih zubi?

Za rast i izgradnju zdravih, čvrstih i lijepih zubi važna je pravilna, raznovrsna prehrana s dovoljno građevnih minerala kalcija, fosfora i fluora.

Mlijeko i mliječni proizvodi su namirnice koje sadrže najviše kalcija i fosfora.

Fluor pospješuje jačanje zubne cakline i obnavljanje zubi ponovnom ugradnjom kalcija i fosfora. Budući da hranom i vodom uglavnom ne dobivamo dovoljno fluora, moramo ga osigurati na drugi način. U školskoj dobi korisno je povremeno premazivanje zubi preparatima fluora, a za pranje zubi treba redovito koristiti zubne paste s fluorom.

Prehrana, uz ostalo, utječe na prevenciju karijesa.

Kada govorimo o pravilnoj prehrani vezano uz karijes zuba, ta je prehrana malo drugačija od općenito definirane pravilne i zdrave prehrane.

U tijeku trudnoće potrebno je unositi veće količine kalcija koji je potreban za razvoj zuba. U mlađoj dobi, djeca bi trebala izbjegavati zaslađene napitke iz flašice pogotovo u vrijeme uspavljivanja.

Generalno postoji hrana koja je potencijalno veći uzročnik karijesa. Sva hrana koja se lijepi i duže vremena ostaje na zubima, slatka hrana, češće dovodi do pojave karijesa. Ako se i konzumira ta vrsta hrane, preporučljivo ju je konzumirati u sklopu obroka, kada je i lučenje sline jače kao i kretnje jezika ( prirodno samočišćenje ). Hrana koja duže vrijeme otpušta veće količine šećera, kao što su tvrdi bomboni, lizalice i sl. veliki su neprijatelj zuba. S druge strane, tvrda hrana čisti zube.

Žvakanje tvrde hrane omogućuje skidanje naslaga sa zuba, prokrvljuje zubno meso i potiče lučenje sline. Takva hrana se ne lijepi na zube i ne ostaje na zubima i u ustima dugo.

Ako dijete nije sklono karijesu znači da ima prehrambene navike koje mu odgovaraju.

Ako je dijete sklono karijesu, preporuča se kontrolirati prehrambene navike.

Nije isto dajete li djetetu desert na kraju obroka ili dijete ima slatkiše uvijek pri ruci.

Umjesto bombona djetetu nudite na primjer suho voće. Iza obroka obavezno perite zube.

Prehrambene navike za zdrave zube

  • Pijte dnevno puno vode
  • Jedite sirovu hranu bogatu vlaknima, koja masira desni i čisti zube. Sirova hrana povećava izlučivanje sline, što neutralizira kiseline i lužine u ustima. Od sirovih namirnica dobro je jesti jabuke, mrkve, rotkvice, krastavac, naranče, kruške, lubenice, itd. Jedite sirovu hranu nakon svakog obroka. To će pomoći očistiti zube i desni zbog visokog sadržaja vode. Međutim, nakon jela agruma ili sokova, isperite usta vodom, jer kiseline prisutne u njima mogu oslabiti caklinu.
  • Jedite hranu bogatu proteinima